Om en organisation ansöker om en certifiering hos Brand Compliance måste ett antal frågor diskuteras för att vi ska kunna bedöma om vi kan erbjuda en certifiering.
Vår kundansvarige kommer att förbereda intervjun med den sökande så bra som möjligt. När en certifieringsprocess är ny är det bra för den sökande att veta vad han eller hon kan förvänta sig. Den sökande bör samla in vissa nödvändiga uppgifter för att ansökningsprocessen ska gå smidigt.
För att hjälpa dig har vi sammanställt en lista över de minimiuppgifter som vi behöver för att behandla certifieringsansökan:
De grundläggande uppgifterna om ditt företag;
Företagets juridiska struktur;
Ett nytt utdrag från handelskammaren;
Den omfattning som du vill bli certifierad för;
En översikt över alla outsourcade processer som omfattas av tillämpningsområdet;
Antalet heltidsekvivalenter som arbetar inom ramen för området (detta inkluderar fast, tillfällig, deltid, heltid, inhyrd personal och volontärer);
Olika affärs- och IT-faktorer för att uppskatta komplexiteten hos den revision som ligger till grund för tidsberäkningen;
I förekommande fall, namnet på den organisation som utför konsultuppdrag;
Den tidsfrist inom vilken du vill bli certifierad;
Uppgifter om personalens säkerhet eller tillgång till information.
Om det finns några frågor om innehållet i listan ovan kan du kontakta kundansvarig före intervjun. Det är också möjligt att ställa dessa (eller andra) frågor under samtalet.
När all nödvändig information är komplett och ansökan har fyllts i av kontoförvaltaren skickas ansökan till en anställd inom Brand Compliance som fungerar som bedömare av ansökan. Detta är ett viktigt steg i ansökningsprocessen eftersom det garanterar vårt oberoende och vår kvalitet för våra (potentiella) kunder.
När ansökan har godkänts kommer vår kundansvarige att förbereda och skicka ett erbjudande till den sökande, tillsammans med certifieringsbestämmelserna och de allmänna villkoren. Det är viktigt att du läser dessa dokument noggrant. Efter godkännande undertecknas och returneras offerten, vilket innebär att avtalet upprättas.
När avtalet har ingåtts överförs uppgiften till en av våra kund- och projektsamordnare. Anbudet bearbetas till en certifieringsbana. Kontakt kommer att tas för att planera de första granskningsdatumen baserat på tidsberäkningen i offerten.
Med den här artikeln hoppas vi att vi har gett dig en bättre inblick i processen kring en ansökan om certifiering av Brand Compliance. Vi hjälper dig gärna att starta en certifieringsprocess.
Du kan ansöka om certifiering här: ansök om certifiering. Vår kundansvarige kommer sedan att kontakta dig enligt ovan för ett första möte.
Om du har ytterligare frågor, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret.